Мова програмування для дітей
Scratch - це безкоштовна програма, купувати її не потрібно.
Спершу зайдіть на сайт http://scratch.mit.edu/ - це сайт програми Scratch.
Знайдіть на цьому сайті кнопку "Download Scratch". Та завантажте цей файл.
Тепер потрібно запустити його і програма буде встановлена.
При установці програми ви побачите всілякий текст англійською мовою - не лякайтеся,
просто тисніть кнопки Next (Далі) та Install (Встановити).
Після установки, мову відображення програми можна встановити яку завгодно:
хоч українську, російську, хоч грецьку або арабську.
Тепер запустимо програму Scratch. Ось що ми бачимо:
Вікно програми розділене на декілька частин.
Справа вгорі велике вікно з білим фоном і об'єктом Рудим Котом в центрі.
У цьому вікні будуть відбуватися події, запрограмовані нами.
Об'єкт Рудий Кіт відразу з’являється за замовчуванням.
Ми можемо використовувати його в нашій програмі, а можемо і не використовувати.
Клік мишкою на зеленому прапорці вгорі запускає програму, а на червоному кружечку
- зупиняє.
Трохи нижче є три кнопочки у вигляді зірочок:
Це кнопочки «Малювати новий об'єкт», «Обрати новий об'єкт з файлу»,
«Обрати випадковий об'єкт». Власне перша кнопка «Малювати новий об'єкт»
насправді дозволяє створити новий об'єкт. Програмування на мові Scratch
можна умовно назвати об'єктно орієнтованим. Ми створюємо об'єкти,
описуємо їх поведінку за допомогою скриптів і поміщаємо їх на «сцену».
Внизу праворуч - це область, де відображаються всі об'єкти нашого проекту
і всі наявні у нас сцени.
Об'єкти та ціни можна видаляти (права кнопка миші і з'являється меню)
або дублювати: створювати копії існуючих об'єктів. Поведінка кожного
об'єкта визначається його програмою - скриптом.
У середній частині програми можна описувати скрипти-програми об'єктів,
їх костюми й звуки, які вони відіграють.
Костюм - це зовнішній вигляд об'єкта, він може змінюватися. Наприклад,
якщо ваш об'єкт - це ракета, то в кінці польоту вона може вибухнути,
значить знадобляться 2 картинки - зображення об'єкта ракети до і
після вибуху. Костюми можна додавати і видаляти, виправляти. У прикладі з
Кішкою ми бачимо у неї два Костюма - це дві пози, коли вона як би йде:
Міняючи Костюми по черзі, ми отримуємо анімацію як йде Кіт.
Перейдемо на закладку скрипти. Скрипт такої анімації буде виглядати, наприклад, ось так:
Цей скрипт описує цикл в якому по черзі змінюється зовнішній вигляд Кота.
Чим більше костюмів змінюється по черзі, тим плавніше буде анімація.
Один об'єкт може мати одночасно багато різних скриптів.
Наприклад, другий скрипт для Кішки може управляти її положенням на екрані,
слухаючись деяких клавіш:
Якщо запустити обидва ці скрипта на виконання, то Кіт
буде ворушити ногами, йти і буде переміщатися вліво або вправо
в залежності від натискання клавіш на клавіатурі.
Звичайно виникає питання - де брати всі ці блоки-модулі для наших скриптів?
Дуже просто: ліворуч у вікні програми є область, де всі ці блоки лежать.
Всі блоки-цеглинки розділені на кілька типів: рух, контроль, зовнішність,
сенсори, звук, оператори, перо, змінні.
Наприклад, ось так виглядають всі можливі блоки руху:
А ось так виглядають блоки управління:
Для створення скрипта просто вибирайте мишкою потрібний блок і тягніть
його в область скриптів. Модулі самі злипаються між собою, тільки потрібно
вибрати їм правильне місце, щоб вони робили те, що потрібно для вашої програми.
Ось мабуть і все, що потрібно знати для початку програмування на мові Scratch.
Програми можна зберігати в пам'яті комп'ютера, потім пізніше відкривати
виправляти або показувати знайомим.
Інформація виставлена на сайті є тільки для пізнавальних цілей. Використовувати їїв комерційних цілях заборонено!!! посилання на сайт автора |
Немає коментарів:
Дописати коментар